Menü

Járattörlési visszatérítés: mit fedez?

Járattörlési visszatérítés: mit fedez?

Ha a légitársaság lemondta járatát, visszatérítésre jogosult az olyan utazás esetén, amely nem történt meg. Ne feledje azonban, hogy a visszatérítés csak azokra a szolgáltatásokra vonatkozik, amelyeket Ön nem kapott meg. Ezért a légitársaság által fizetett végleges visszatérítési összeg eltérhet a foglalásért fizetett teljes összegtől. Mit tartalmaz pontosan a törölt járat után járó visszatérítés?

Mit tartalmaz a visszatérítés összege?

A visszatérítés összege legtöbbször a következőket tartalmazza:

  • a repülőjegy(ek) és repülőtéri díjak költségeit,
  • a légitársaság által nyújtott kiegészítő szolgáltatások költségeit, ideértve (de nem ezekre korlátozva) a poggyászt, az elsőbbségi beszállást és a helyfoglalást.

Felhívjuk figyelmét, hogy minden légitársaságnak megvan a saját visszatérési szabályzata, ami azt jelenti, hogy a visszatérítendő tételek listája attól függ, hogy melyik légitársaságnál foglalta le a járatát. Minden visszatérítési kérelmet külön-külön bírálnak el, a légitársaság belátása szerint, függetlenül attól, hogy jegyét az eSky-on keresztül vagy közvetlenül a légitársaságtól vásárolta-e meg.

Ne feledje, hogy az eSky-nál történő jegyvásárlásával elfogadja a légitársaság visszatérési szabályzatát és feltételeit.

Mit nem tartalmaz a visszatérítés összege?

A visszatérítés összege általában nem tartalmazza:

  • a szolgáltatási díjat,
  • a Szolgáltatási Csomagot,
  • az online utasfelvételt – ha a járatot törölték, de az utasfelvétel megtörtént,
  • az eSky-on vásárolt egyéb kiegészítő szolgáltatásokat, amelyeket teljesítettek vagy egyéb okok miatt nem téríthetők vissza (AirHelp +).

Ezenkívül a légitársaságok nem téríthetnek vissza pénzt repülőjegy-foglalás módosításáért, pl. a dátum vagy az úti cél megváltoztatásáért, valamint az utas személyes adatainak megváltoztatásáért.

Osztott visszatérítés

A légitársaságtól külön fizetésenként is kaphat visszatérítést a repülőjegyért. A légitársaságok néha úgy térítik vissza az összeget, hogy azt minden utas között elosztják. Ezenkívül a légitársaságok így visszatéríthetnek olyan foglalásokat, amelyek kiegészítő utazási szolgáltatásokat is magukban foglalnak, mint például vásárolt poggyász, helyfoglalás stb. Ezután a visszatérítés több fizetés formájában történik, külön-külön magáért a jegyért és a légitársaságtól vásárolt egyéb szolgáltatásokért.

Mikor kaphat alacsonyabb visszatérítési összeget?

Ha a visszatérítésének összege alacsonyabb, mint a teljes foglalásának összege, az azt jelentheti, hogy:

  • a foglalása részben teljesített vagy nem visszatéríthető szolgáltatásokból áll,
  • a foglalása magában foglalja a légitársaság kiegészítő szolgáltatásait, amelyek a légitársaság szabályzatának és feltételeinek megfelelően nem téríthetők vissza,
  • a foglalása magában foglal kiegészítő szolgáltatásokat, amelyek visszatérését a légitársaság külön veszi figyelembe, ezért a pénz több fizetés formájában kerül visszatérítésre,
  • a foglalása több utas jegyéből áll, és a légitársaság külön-külön fizeti vissza a pénzt minden utasért,
  • a foglalásának csak egy részét törölték (ha külön jegyek voltak a járatokra).

Mikor kapja meg a visszatérítést?

A visszatérítés formája és ideje egyaránt a légitársaságtól függ, akkor is, ha a jegyeket az eSky-on keresztül vásárolta meg. A páratlanul nagy számban lemondott járatok miatt, ami a COVID-19 világjárvány és az azt követő lezárások bevezetésének következménye, jóval többet kell várni a válaszra és a légitársaság döntésére.

Az eSky ügyfeleit rendszeresen értesítjük a kérdéseik státuszának változásáról a légitársaságok által nekünk küldött információk szerint.

Az ötletek és az észrevételek az eSky.hu által csak információs céllal, ötletekként kerülnek felhasználásra és nem képezhetik peres eljárás részét.

Tartalmazza ez a cikk az Ön által keresett információkat? Igen | Nem
Véleményem szerint ez az írás:
Köszönjük a véleményét!