Menü

Online check-in: Miből áll?

Online check-in: Miből áll?

Az online utasfelvétel az interneten végzett utasfelvételt jelenti. Alternatív lehetőségként ott van a repülőtéren végzett utasfelvétel.

Figyelem! Ha olyan népszerű légitársaságoktól vásárol jegyet, mint a Ryanair, a Wizz Air vagy az easyJet, érdemes élni az online utasfelvétellel, mert a reptéri utasfelvétel pluszköltséggel jár.

Mi az az utasfelvétel, és miért kell elvégezni?

A repülőgépen való helyfoglaláshoz minden utasnak rendelkeznie kell beszállókártyával (a jegy önmagában nem jogosít felszállásra!), amelyet az utasfelvétel során generálnak és a repülőtéren a légitársaság pultjánál adnak át, vagy letölthetővé teszik, vagy elküldik az utas e-mail-címére. Néha a légitársaságok beszállókártyák helyett utasfelvételi visszaigazolást adnak vagy küldenek e-mailben. Ebben az esetben ne felejtse el magával vinni a visszaigazolást a repülőtérre, menjen a légitársaság pultjához, és mutassa meg a személyzetnek. Ez alapján kapja meg a beszállókártyáit. Önmagában az utasfelvétel visszaigazolása a jegyhez hasonlóan nem jogosít fel a gépre lépésre.

Kétféleképpen lehet elvégezni az utasfelvételt:

  • online - webes űrlap segítségével adja meg a szükséges adatokat, és miután a beszállókártyát vagy az utasfelvételi visszaigazolást a légitársaság elkészítette, nyomtassa ki, vagy mentse el mobileszközre (pl. okostelefon, tablet), és vigye magával a repülőtérre,
  • A repülőtéren – egy légitársaság utasfelvevőpultjánál vagy egy önkiszolgáló utasfelvevőpultnál (gépnél) – ebben az esetben a beszállókártyát a légitársaság egyik alkalmazottja vagy a gép nyomtatja ki (a cikkben további információkat talál a reptéri utasfelvételről).

Minden utasnak van egy adatokkal kitöltött beszállókártyája, a kért adatok körét a légitársaság határozza meg. Ezen kívül a szükséges adatok függhetnek az útvonaltól is, ami a célország által előírt vízumkövetelményekkel van kapcsolatban. Utasfelvétel során általában meg kell adnia a nevét, valamint az utazáshoz használt személyes okmány (személyi igazolvány, útlevél) típusát, számát és sorozatát, csakúgy, mint néhány egyéb olyan adatot, mint például az ország, valamint a dokumentum kibocsátásával és érvényességével kapcsolatos adatok. Ez fontos, mivel az adatok helyességét és a dokumentumokat ellenőrzik a biztonsági ellenőrzés során.Ez azért fontos, mert a beszállókártyán és a személyes iratokban található adatokat biztonsági ellenőrzés során ellenőrzik. Ha bármilyen ellentmondás adódik az adatokkal, az utast visszafordítják az ellenőrzésnél. Ezen kívül az utasfelvétel során történik meg a repülőn lévő ülések kiosztása is, az ülés adatai szintén rákerülnek a beszállókártyára.

Ha az adatok nem megfelelően lettek megadva, az utas nem mehet át a biztonsági ellenőrzésen. Ezen kívül az utasfelvétel során kerülnek kiosztásra a repülő ülései – az elkészült beszállókártya ezt az információt is tartalmazza.Előfordulhat, hogy a repülőjegy megvétele és a repülés időpontja között megváltozik a szükséges adatok valamelyike (pl. lejár az útlevél, az új okmánynak pedig így más lesz a sorszáma). Ezért az utasfelvétel közvetlenül a repülés előtt történik, az online utasfelvétel lehetősége pedig néhány nappal az indulás előtt nyílik meg.

Muszáj megadni az adatokat az utasfelvétel során? Igen, muszáj. Repülőjegy foglalásakor az utasok nevét, születési dátumát és elérhetőségét kell megadni. A beszállókártya részletesebb információkat tartalmaz. Ez az alkalmazandó biztonsági követelményekből ered.

A jegy megvásárlása és a repülés közötti időszakban megváltozhatnak a kötelezően megadandó adatok (például lejárhat az útlevél érvényessége, és az új okmányt más sorozatszámmal bocsátják ki). Ezért végezhető el az utasfelvétel csak közvetlenül az indulás előtt, vagy online utasfelvétel esetén néhány nappal az indulás előtt.

Figyelem! Minden utasnak rendelkeznie kell a szükséges adatokkal kitöltött saját beszállókártyával és egy személyazonosító okmánnyal, amely igazolja az adatok valódiságát.

Mi a különbség az utasfelvételi visszaigazolás és a beszállókártya között?

Ha a légitársaság az online utasfelvétel befejezése után utasfelvételi visszaigazolást ad vagy küld Önnek, menjen a repülőtérre a kapott dokumentummal. A sorban állásnál mutassa meg a visszaigazolását, és ez alapján a személyzet kinyomtatja és átadja a beszállókártyáit. Előfordulhat, hogy a visszaigazolás önmagában nem tartalmaz részletes információkat a járatról és az Ön üléseiről, csak a gépre való felszállás előtt beolvasandó kódot.

Honnan tudhatom, hogy a légitársaság visszaigazolást vagy beszállókártyát küldött-e? A megosztott vagy elküldött beszállókártya fájl a következő szöveget tartalmazza: „Beszállókártya” („Beszállókártya”), míg az utasfelvételt megerősítő fájl: „Utasfelvétel visszaigazolása”/„Ez nem beszállókártya” („Check-in confirmation”/„This is not a boarding pass”).

Mikor nyitják meg az online utasfelvételt a légitársaságok?

Az online utasfelvétel megnyitásának és zárulásának időpontját minden légitársaság külön határozza meg. Például:

  • az easyJet 30 nappal az indulás előtti időponttól engedélyezi az online utasfelvételt 2 órával az indulást megelőző időpontig,
  • Ryanair 24 órával az indulás előtti időponttól engedélyezi az utasfelvételt 2 órával az indulást megelőző időpontig (ülőhelyfoglalás esetén 60 nappal az indulás előtti időponttól),
  • Wizz Air 30 nappal (ha van ülőhelyfoglalás) vagy 24 órával (ha nincs ülőhelyfoglalás) az indulás előtti időponttól engedélyezi az online utasfelvételt 3 órával a tervezett indulást megelőző időpontig.

További társaságok, amelyeknél lehetőség van online utasfelvételre:

  • Air Baltic – 5 nappal az indulás előttől a reptéri személyes utasfelvétel zárásáig.
  • Alitalia (csak a Light tarifára vonatkozik!) – 24–2 órával az indulás előtt.
  • Ukraine International Airlines – 48 órával az indulás előttől (kivéve az Amszterdamból induló és a Kijev–Brüsszel útvonalon repülő járatoknál, illetve a charterjáratoknál, amelyeknél 24 órával az indulás előttől, valamint a Brüsszelből, Genfből és Zürichből induló járatoknál, amelyeknél 18 órával az indulás előttől) 1 órával az indulás előttig (kivéve a Tel-Avivból és Zaporizzsjából induló járatoknál, amelyeknél az utasfelvétel 3 órával az indulás előtt zárul). Az online utasfelvételért a Kijev–Riga és a Riga–Kijev útvonalon fizetni kell, a többi útvonalon ingyenes. 2017. október 1-től az utasoknak minden UIA-járat esetén (kivéve az interkontinentális és a Klaipedából érkező járatokat) fizetni kell a reptéri utasfelvételért!
  • AirAsia (csak a belföldi járatokra vonatkozik) – 14 nappal az indulás előttől 4 órával az indulás előttig (az AirAsia X-nél) vagy 1 órával az indulás előttig (AirAsia).
  • Spirit Airlines – 24–1 órával az indulás előtt.
  • Jet2.com – 28 nappal az indulás előttől 5 órával az indulás előttig.
  • El Al. – 24–3 órával az indulás előtt.

A fent nem említett esetekben az utasfelvétel a szokásos módon zajlik a repülőtéren – miután az utasok az utasfelvevőpulthoz mennek (nem később, mint két órával az indulás előtt), ingyen megkapják a beszállókártyájukat.

Hogyan zajlik az online utasfelvétel menete az eSky-jal?

Figyelem! Ha a jegye azt írja, hogy a foglalást egy légitársaság kezeli, vagy ha a légitársaság webhelyén kell elvégeznie az utasfelvételt, kérjük, menjen közvetlenül ide.

Mikor tudják az eSky ügyfelei az utasfelvételt elvégezni? Az utas kap egy e-mailt, amelyben megtalálható az eTicket használatával történő utasfelvétel linkje. Ennek köszönhetően megadhatja az utasfelvételhez szükséges összes adatot még mielőtt a légitársaság megnyitja az online utasfelvételt (általában 2-4 nappal az indulási idő előtt). Tanácsadóink befejezik ezt a folyamatot az utas nevében, aki online megkezdte az utasfelvételi folyamatot, vagy az egész folyamat automatikusan végrehajtásra kerül. Figyelem! Az online utasfelvétel nem biztos, hogy lehetséges, ha az adatait kevesebb mint 48 órával az indulás előtt adja meg. A beszállókártyákat vagy a visszaigazolást ki kell nyomtatni vagy el kell menteni egy mobileszközre (pl. okostelefon, tablet), mielőtt elindul a repülőtérr küldjük ki a foglalásban szereplő e-mail-címre.

Ha utazása több járatból áll, a beszállókártyákat vagy a visszaigazolást külön e-mailben küldjük el – 48-8 órával minden repülés előtt.

Figyelem! Az eSkyon keresztül megvehető online utasfelvételi szolgáltatás néhány népszerű légitársaság járatainál vehető igénybe. A szolgáltatás a repülőjegy foglalásakor adható hozzá a bevásárlókosárhoz.

Hogyan néz ki az online utasfelvétel az eSky-jal, ha a foglalást a légitársaság kezeli?

Ha repülőjegyének foglalása során megvásárolta az Online utasfelvétel szolgáltatást, a légitársaságok által üzemeltetett foglalások online utasfelvételi folyamata megegyezik a fent leírtakkal. Miután megadta adatait, és a légitársaság megnyitja az utasfelvételt, lebonyolítjuk azt az Ön nevében, és elküldjük a beszállókártyáit vagy az utasfelvétel visszaigazolását az Ön e-mail-címére. A beszállókártyákat vagy az utasfelvétel visszaigazolását ki kell nyomtatni, mielőtt elindulna a repülőtérre. Figyelem! Ebben az esetben közvetlenül a légitársaságtól kaphat információkat a foglalásáról az Ön e-mail-címére. Javasoljuk azonban, hogy csak az eSky által küldött utasfelvételi üzeneteket kövesse.

Ha nem vásárolja meg az online utasfelvételi szolgáltatást az eSky-on, közvetlenül a légitársaságon keresztül kell elvégeznie az utasfelvételt. Ehhez fel kell mennie a légitársaság weboldalára, bejelentkeznie azzal az e-mail-címmel, amelyet a jegy foglalásakor adott meg az eSky-on, és ki kell töltenie az utasfelvételi űrlapot. Ne feledje, ez csak azt követően lesz lehetséges, hogy a légitársaság megnyitotta az utasfelvételt (a Ryanairnél erre 24 órával az indulás előtti időponttól 2 órával az indulást megelőző időpontig van mód)! A beszállókártyákat a légitársaság honlapján található utasításoknak megfelelően lehet használni.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ebben az esetben a repüléssel kapcsolatos összes információt csak a légitársaságtól kapja meg, ahogy az utasfelvétel és a menetrend változásait is!

Mikor kapja meg a beszállókártyáját az eSky-tól?

  • Az eSky által kezelt foglalások esetén az indulás előtt 48-8 órával e-mailben elküldjük Önnek a beszállókártyát vagy az utasfelvétel visszaigazolását.
  • Ha megvásárolta az eSky Online utasfelvétel kiegészítő szolgáltatást, akkor az indulás előtt 48-8 órával e-mailben elküldjük Önnek a beszállókártyát vagy az utasfelvétel visszaigazolását.
  • A légitársaság által kezelt foglalások esetén a beszállókártyát vagy az utasfelvétel visszaigazolását közvetlenül a légitársaság küldi meg a légitársaság által meghatározott időkereten belül.

Ne feledje, hogy a beszállókártyákat vagy az utasfelvétel visszaigazolását csak akkor küldjük el, ha megadja a légitársaság által az online utasfelvételhez megkövetelt összes szükséges adatot!

Ki kell nyomtatnia a beszállókártyáját?

Nyomtassa ki beszállókártyáját, vagy mentse el mobileszközére (pl. okostelefon, tablet). Ne felejtse el ezt megtenni, mielőtt poggyászfeladásra, útlevél-ellenőrzésre vagy biztonsági ellenőrzésre indul! Vigye magával a kinyomtatott vagy elmentett kártyát a repülőtérre az utasfelvételhez használt személyi igazolvánnyal együtt. Ha nem rendelkezik a kártyával, tetemes bírságot kell fizetnie, és extrém esetben akár meg is tagadhatják Öntől a beszállást.

Nem tudom elvégezni az utasfelvételt. Mit csináljak?

  • Ellenőrizze, küldtek-e az e-mail-címére új repülési menetrendet és új linket az utasfelvételhez.
  • Ha a foglalás nagyobb csoportot érint, nem érdemes egyszerre túl sok utas felvételét intéznie. Ha túl sok utasról van szó, az okmányok adatainak megadásakor lejárhat a rendelkezésre álló idő. Ez az adatainak biztonságban tartásából ered.

Módosítás utasfelvétel után

Az online utasfelvétel után a Ryanair, a Wizz Air és az easyJet engedélyezi a repülés dátumának vagy az utas nevének megváltoztatását. Ez a szolgáltatás utasonként és járatonként fizetendő pluszban, a légitársaság árlistája szerint. Az így „újranyitott” jegyeken az utasok a légitársaság szabályzatának megfelelően végezhetnek módosításokat a megfelelő díjak ellenében. Korlátozva van, hogy ezeket a módosításokat meddig lehet elvégezni.

Figyelem! Ha feladott poggyásszal utazik valaki, akkor az online utasfelvételi szolgáltatás igénybevételével is meg kell jelennie a repülőtéren a csomagfelvevő pultnál.


Ne feledje!

  • Az online utasfelvétel után a jegyet már nem lehet módosítani (kivéve a Ryanairnél, a Wizz Airnél és az easyJetnél).
  • Mindig tartsa magánál a beszállókártyáját a repülőtéren és a repülőgépen, készen arra, hogy megmutathassa – akár kinyomtatva, akár mobileszközére mentve.
  • A beszállókártyákat fekete-fehérben is ki lehet nyomtatni.
  • Minden egyes beszállókártyát külön lapra kell nyomtatni, hogy a lap másik oldala üresen maradjon.
  • A repülőtéren az utasoknak rendelkezniük kell az online utasfelvételnél használt személyazonosító okmánnyal.

Az ötletek és az észrevételek az eSky.hu által csak információs céllal, ötletekként kerülnek felhasználásra és nem képezhetik peres eljárás részét.

Tartalmazza ez a cikk az Ön által keresett információkat? Igen | Nem
Véleményem szerint ez az írás:
Köszönjük a véleményét!