Menü

Online check-in: Miből áll?

Online check-in: Miből áll?

Az online utasfelvétel az interneten végzett utasfelvételt jelenti. Alternatív lehetőségként ott van a repülőtéren végzett utasfelvétel.

Figyelem! Ha olyan népszerű légitársaságoktól vásárol jegyet, mint a Ryanair, a Wizz Air vagy az easyJet, érdemes élni az online utasfelvétellel, mert a reptéri utasfelvétel pluszköltséggel jár.

Mi az az utasfelvétel, és miért kell elvégezni?

Minden utasnak rendelkeznie kell egy beszállókártyával, hogy elfoglalhassa helyét a repülőgépen (a jegy önmagában nem elég a fedélzetre jutáshoz!). A beszállókártyát az utasfelvétel során lehet létrehozni. Erre két lehetőség van:

  • Online – az online űrlapot használva meg kell adnia a szükséges adatokat, majd a beszállókártya elkészülte után ki kell nyomtatnia és magával kell vinnie a repülőtérre (az online utasfelvétel részleteiről a cikk következő részében olvashat),
  • A repülőtéren – egy légitársaság utasfelvevőpultjánál vagy egy önkiszolgáló utasfelvevőpultnál (gépnél) – ebben az esetben a beszállókártyát a légitársaság egyik alkalmazottja vagy a gép nyomtatja ki (a cikkben további információkat talál a reptéri utasfelvételről).

Minden utasnak van egy adatokkal kitöltött beszállókártyája, a kért adatok körét a légitársaság határozza meg. Ezen kívül a szükséges adatok függhetnek az útvonaltól is, ami a célország által előírt vízumkövetelményekkel van kapcsolatban. Utasfelvétel során általában meg kell adnia a nevét, valamint az utazáshoz használt személyes okmány (személyi igazolvány, útlevél) típusát, számát és sorozatát, csakúgy, mint néhány egyéb olyan adatot, mint például az ország, valamint a dokumentum kibocsátásával és érvényességével kapcsolatos adatok. Ez fontos, mivel az adatok helyességét és a dokumentumokat ellenőrzik a biztonsági ellenőrzés során.Ez azért fontos, mert a beszállókártyán és a személyes iratokban található adatokat biztonsági ellenőrzés során ellenőrzik. Ha bármilyen ellentmondás adódik az adatokkal, az utast visszafordítják az ellenőrzésnél. Ezen kívül az utasfelvétel során történik meg a repülőn lévő ülések kiosztása is, az ülés adatai szintén rákerülnek a beszállókártyára.

Ha az adatok nem megfelelően lettek megadva, az utas nem mehet át a biztonsági ellenőrzésen. Ezen kívül az utasfelvétel során kerülnek kiosztásra a repülő ülései – az elkészült beszállókártya ezt az információt is tartalmazza.Előfordulhat, hogy a repülőjegy megvétele és a repülés időpontja között megváltozik a szükséges adatok valamelyike (pl. lejár az útlevél, az új okmánynak pedig így más lesz a sorszáma). Ezért az utasfelvétel közvetlenül a repülés előtt történik, az online utasfelvétel lehetősége pedig néhány nappal az indulás előtt nyílik meg.

Muszáj megadni az adatokat az utasfelvétel során? Igen, muszáj. Repülőjegy foglalásakor az utasok nevét, születési dátumát és elérhetőségét kell megadni. A beszállókártya részletesebb információkat tartalmaz. Ez az alkalmazandó biztonsági követelményekből ered.

A jegy megvásárlása és a repülés közötti időszakban megváltozhatnak a kötelezően megadandó adatok (például lejárhat az útlevél érvényessége, és az új okmányt más sorozatszámmal bocsátják ki). Ezért végezhető el az utasfelvétel csak közvetlenül az indulás előtt, vagy online utasfelvétel esetén néhány nappal az indulás előtt.

Figyelem! Minden utasnak rendelkeznie kell a szükséges adatokkal kitöltött saját beszállókártyával és egy személyazonosító okmánnyal, amely igazolja az adatok valódiságát.

Mikor nyitják meg az online utasfelvételt a légitársaságok?

Az online utasfelvétel megnyitásának és zárulásának időpontját minden légitársaság külön határozza meg. Például:

  • az easyJet 30 nappal az indulás előtti időponttól engedélyezi az online utasfelvételt 2 órával az indulást megelőző időpontig,
  • Ryanair 2 nappal az indulás előtti időponttól engedélyezi az utasfelvételt 2 órával az indulást megelőző időpontig (ülőhelyfoglalás esetén 60 nappal az indulás előtti időponttól),
  • Wizz Air 30 nappal (ha van ülőhelyfoglalás) vagy 48 órával (ha nincs ülőhelyfoglalás) az indulás előtti időponttól engedélyezi az online utasfelvételt 3 órával a tervezett indulást megelőző időpontig.

További társaságok, amelyeknél lehetőség van online utasfelvételre:

  • Air Baltic – 5 nappal az indulás előttől a reptéri személyes utasfelvétel zárásáig.
  • Alitalia (csak a Light tarifára vonatkozik!) – 24–2 órával az indulás előtt.
  • Ukraine International Airlines – 48 órával az indulás előttől (kivéve az Amszterdamból induló és a Kijev–Brüsszel útvonalon repülő járatoknál, illetve a charterjáratoknál, amelyeknél 24 órával az indulás előttől, valamint a Brüsszelből, Genfből és Zürichből induló járatoknál, amelyeknél 18 órával az indulás előttől) 1 órával az indulás előttig (kivéve a Tel-Avivból és Zaporizzsjából induló járatoknál, amelyeknél az utasfelvétel 3 órával az indulás előtt zárul). Az online utasfelvételért a Kijev–Riga és a Riga–Kijev útvonalon fizetni kell, a többi útvonalon ingyenes. 2017. október 1-től az utasoknak minden UIA-járat esetén (kivéve az interkontinentális és a Klaipedából érkező járatokat) fizetni kell a reptéri utasfelvételért!
  • AirAsia (csak a belföldi járatokra vonatkozik) – 14 nappal az indulás előttől 4 órával az indulás előttig (az AirAsia X-nél) vagy 1 órával az indulás előttig (AirAsia).
  • Spirit Airlines – 24–1 órával az indulás előtt.
  • Jet2.com – 28 nappal az indulás előttől 5 órával az indulás előttig.
  • El Al. – 24–3 órával az indulás előtt.

A fent nem említett esetekben az utasfelvétel a szokásos módon zajlik a repülőtéren – miután az utasok az utasfelvevőpulthoz mennek (nem később, mint két órával az indulás előtt), ingyen megkapják a beszállókártyájukat.

Hogyan zajlik az online utasfelvétel menete az eSky-jal?

Figyelem! Ha jegye van a Ryanair légitársaságnál vagy tervezi a foglalását, kérjük, menjen közvetlenül erre az oldalra.

Mikor tudják az eSky ügyfelei az utasfelvételt elvégezni? Az utas kap egy e-mailt, amelyben megtalálható az eTicket használatával történő utasfelvétel linkje. Ennek köszönhetően megadhatja az utasfelvételhez szükséges összes adatot még mielőtt a légitársaság megnyitja az online utasfelvételt (általában 2-4 nappal az indulási idő előtt). Tanácsadóink befejezik ezt a folyamatot az utas nevében, aki online megkezdte az utasfelvételi folyamatot, vagy az egész folyamat automatikusan végrehajtásra kerül. Figyelem! Az online utasfelvétel nem biztos, hogy lehetséges, ha az adatait kevesebb mint 48 órával az indulás előtt adja meg. A kinyomtatandó beszállókártyák e-mailben kerülnek kiküldésre a foglalásban megadott címre, legkorábban 48 órával és legkésőbb 8 órával a tervezett indulási időpont előtt.

Ha az utazás több repülőjáratot foglal magában, a beszállókártya külön e-mailekben lesz elküldve – 48-8 órával az egyes járatok indulása előtt.

Figyelem! Az eSkyon keresztül megvehető online utasfelvételi szolgáltatás néhány népszerű légitársaság járatainál vehető igénybe. A szolgáltatás a repülőjegy foglalásakor adható hozzá a bevásárlókosárhoz.

Hogyan zajlik a Ryanair online utasfelvétele az eSky-on?

Abban az esetben, ha a repülőjegyek foglalása során az online utasfelvételi szolgáltatást megvásárolta, az online utasfelvétel folyamata a fentiekkel megegyező. Az adatok megadása és az utasfelvétel légitársaság általi megnyitása után elvégezzük az utasfelvételt az Ön nevében, és elküldjük a beszállókártyát az e-mail-címére. A beszállókártyákat ki kell nyomtatni, mielőtt a repülőtérre menne. Figyelem! Ebben az esetben információkat kaphat közvetlenül a légitársaságtól a foglalásával kapcsolatban az e-mail-címére. Ugyanakkor azt javasoljuk, hogy kövesse az utasfelvétellel kapcsolatos üzeneteket, amelyeket csak az eSky-tól kap meg.

Ha nem vásárolja meg az online utasfelvételi szolgáltatást az eSky-on, közvetlenül a légitársaságon keresztül kell elvégeznie az utasfelvételt. Ehhez fel kell mennie a légitársaság weboldalára, bejelentkeznie azzal az e-mail-címmel, amelyet a jegy foglalásakor adott meg az eSky-on, és ki kell töltenie az utasfelvételi űrlapot. Ne feledje, ez csak azt követően lesz lehetséges, hogy a légitársaság megnyitotta az utasfelvételt (a Ryanairnél erre 48 órával az indulás előtti időponttól 2 órával az indulást megelőző időpontig van mód)! A beszállókártyákat a légitársaság honlapján található utasításoknak megfelelően lehet használni.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ebben az esetben a repüléssel kapcsolatos összes információt csak a légitársaságtól kapja meg, ahogy az utasfelvétel és a menetrend változásait is!

Mikor kapja meg a beszállókártyáját az eSky-tól?

  • Wizz Air – a beszállókártya e-mailben lesz elküldve 48-8 órával az indulás előtt
  • easyJet – a beszállókártya e-mailben lesz elküldve 48-8 órával az indulás előtt, vagy a repülőtéren lesz kiállítva (e-mailben értesítjük Önt),
  • Blue Air – a beszállókártya e-mailben lesz elküldve 48-8 órával az indulás előtt,
  • Ryanair – csak pluszszolgáltatás megvásárlásával. Online utasfelvétel az eSky-jal: a beszállókártyája e-mailben lesz elküldve 48-8 órával az indulás előtt.

Ne feledje, hogy a beszállókártyák csak akkor lesznek elküldve, ha a légitársaság által kért összes utasfelvételi adatot megadta!

Ki kell nyomtatnia a beszállókártyáját?

Igen, a légitársaság követelményei miatt az elkészített beszállókártyát ki kell nyomtatni. A kártyát kinyomtathatja közvetlenül azt követően, hogy megkapta, vagy elmentheti adathordozóra (pendrive, okostelefon, hordozható lemez stb.), hogy később kinyomtassa, de ezt tegye meg még az utasfelvétel megkezdése, illetve az útlevél-ellenőrzés vagy a reptéri biztonsági ellenőrzés előtt! A kinyomtatott kártyát magával kell vinnie a repülőtérre az utasfelvételhez használt személyazonosító igazolvánnyal együtt. Ennek hiányában magas pótdíjat kell fizetnie, de extrém esetben megtilthatják önnek a repülő fedélzetére lépést is.

Nem tudom elvégezni az utasfelvételt. Mit csináljak?

  • Ellenőrizze, küldtek-e az e-mail-címére új repülési menetrendet és új linket az utasfelvételhez.
  • Ha a foglalás nagyobb csoportot érint, nem érdemes egyszerre túl sok utas felvételét intéznie. Ha túl sok utasról van szó, az okmányok adatainak megadásakor lejárhat a rendelkezésre álló idő. Ez az adatainak biztonságban tartásából ered.

Módosítás utasfelvétel után

Az online utasfelvétel után a Ryanair, a Wizz Air és az easyJet engedélyezi a repülés dátumának vagy az utas nevének megváltoztatását. Ez a szolgáltatás utasonként és járatonként fizetendő pluszban, a légitársaság árlistája szerint. Az így „újranyitott” jegyeken az utasok a légitársaság szabályzatának megfelelően végezhetnek módosításokat a megfelelő díjak ellenében. Korlátozva van, hogy ezeket a módosításokat meddig lehet elvégezni.

Figyelem! Ha feladott poggyásszal utazik valaki, akkor az online utasfelvételi szolgáltatás igénybevételével is meg kell jelennie a repülőtéren a csomagfelvevő pultnál.


Ne feledje!

  • Az online utasfelvétel után a jegyet már nem lehet módosítani (kivéve a Ryanairnél, a Wizz Airnél és az easyJetnél).
  • A repülőtéren az utasoknak rendelkezniük kell a kinyomtatott beszállókártyájukkal.
  • A beszállókártyákat fekete-fehérben is ki lehet nyomtatni.
  • Minden egyes beszállókártyát külön lapra kell nyomtatni, hogy a lap másik oldala üresen maradjon.
  • A repülőtéren az utasoknak rendelkezniük kell az online utasfelvételnél használt személyazonosító okmánnyal.

Az ötletek és az észrevételek az eSky.hu által csak információs céllal, ötletekként kerülnek felhasználásra és nem képezhetik peres eljárás részét.

Tartalmazza ez a cikk az Ön által keresett információkat? Igen | Nem
Véleményem szerint ez az írás:
Köszönjük a véleményét!